جزئیات پرداخت مالیات اینفلوئنسر‌ها-راهبرد معاصر
آخرین رده‌بندی فیفا در سال ۲۰۲۴/ ایران هجدهم دنیا و دوم آسیا توانیر: قطعی برق ۱۰ روز تا ۲ هفته آینده متوقف می‌شود / در تابستان سال آینده نیز ناترازی برق داریم ثبت نام بیش از ۴۴۰ هزار نفر در کنکور | اول دی؛ آخرین مهلت نام‌نویسی تداوم سیر صعودی نرخ بهره بین بانکی + جدول تصویب توافق‌نامه تجارت آزاد با ایران در سنای قزاقستان هشدار سازمان هواشناسی در مورد تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور دستور شناسایی مشترکانی که از ماینر استفاه می‌کنند صادر شد نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند مصر رئیس گروه دی۸ شد سخنگوی وزارت خارجه: حملات اسرائیل منجر به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی یمن شد وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند طلای جهانی به زمین خورد!  متهمان ناآرامی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج دستگیر شدند واکنش انصارالله به حمله هوایی اسراییل: به هر تجاوزی پاسخ می‌دهیم/ حمایت از غزه ادامه دارد حمله هوایی گسترده رژیم اسرائیل به صنعاء و الحدیده یمن + جزییات

جزئیات پرداخت مالیات اینفلوئنسر‌ها

دستورالعمل نحوه پرداخت مالیات اینفلوئنسر‌ها ابلاغ شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 18
کد خبر: ۹۹۱۱۴

به گزارش راهبرد معاصر، امید علی پارسا رئیس کل سازمان مالیاتی در ابلاغیه خطاب به ادارات کل امور مالیاتی آورده است: در اجرای بند (۵) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که مقرر می‌دارد: درآمد‌های کاربران دارای بیش از پانصد هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

سازمان امور مالیاتی مکلف است، ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این بند، دستورالعمل اجرائی مربوط به اخذ مالیات از درآمد‌های کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات را تهیه کند و به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است، فهرست مودیان مالیاتی و خوداظهاری ارائه شده توسط آن‌ها را تهیه کند و در تارنمای سایت سازمان، در منظر عموم قرار دهد. " به پیوست دستورالعمل اجرایی بند مذکور به شماره ۶۳۵۳۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ که به تصویب وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی رسیده است، جهت اقدام لازم ارسال می‌شود.

شایسته است ادارات کل امور مالیاتی به قید فوریت، ترتیبات لازم را به منظور اطلاع رسانی به مودیان موضوع این دستورالعمل فراهم نمایند.

همچنین دستور العمل وزیر اقتصاد به شرح زیر است.

سازمان امور مالیاتی مکلف است، فهرست مودیان مالیاتی و خود اظهاری ارایه شده توسط آن‌ها را تهیه کند و در تارنمای (سایت) سازمان، در منظر عموم قرار دهد؛ لذا به منظور اجرای حکم فرق در خصوص درآمد‌های کلیه صاحبان کسب و کار‌های مجازی (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در رسانه‌های کاربر محور موارد ذیل مقرر می‌شود:

ماده ۱- اصطلاحات و عبارات به کار رفته در این دستورالعمل به شرح ذیل تعریف می‌شوند.

۱-۱- رسانه برخط: نوعی رسانه دیجیتال است که امکان قرار دادن محتوای دیجیتال در دسترس عموم از طریق بستر شبکه مانند شبکه اینترنت اعم از سایت‌های نرم افزار‌های برخط، نرم افزار‌های تلفن همراه برخط و امثالهم را فراهم می‌آورد.

۲-۱- رسانه کاربر محور: رسانه برخطی که بستر استقرار محتوای دیجیتال در معرض دسترس عموم بوده و همچنین امکان تعامل و تشکیل گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

۳-۱- محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی، هر گونه اعلان و اطلاع رسانی برای معرفی محصولات، اشخاصی، پدیده‌های اجتماعی و با ترغیب به خرید کالا و با خدمت که در فضای مجازی اعم از رسانه‌های برخط، کانال‌ها و صفحات به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در قالب محتوای سمعی با بصری ارایه می‌شود.

۴-۱- پیام گستر تبلیغاتی: اشخاص حقیقی یا حقوقی که بین صاحب آگهی و انتشار دهنده ارتباط را برقرار نموده و ضمن مدیریت فضای تبلیغاتی مجازی اقدام به پذیرش، ساخت و انتشار آگهی می‌نمایند

۵-۱- قانون: قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفندماه سال ۱۳۶۶ با الحاقات و اصلاحات بعدی آن

ماده ۲- درآمد کاربران حقیقی و حقوقی دارای بیش از پانصد هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور ناشی از تولید انتشار و اشتراک گذاری محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی، حسب مورد مشمول مالیات موضوع فصول چهارم و پنجم باب سوم قانونی می‌باشد، اشخاص مزبور ملزم به ثبت نام و خود اظهاری در نظام مالیاتی کشور از طریق مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir و انجام کلیه تکالیف مطابق قوانین و مقررات مالیاتی می‌باشند.

تبصره - حکم این ماده مانع از تشخیص، مطالبه و وصول مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به درآمد‌های ناشی از تبلیغات کالا‌ها و خدمات در رسانه‌های کاربر محور نمی‌باشد.

ماده ۳- اشخاص حقیقی و حقوقی که به عنوان پیام گستر تبلیغاتی، نسبت به مدیریت صفحه‌های رسانه‌های کاربر محور در راستای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار اشخاص دیگر اقدام می‌نمایند، بایت فعالیت شغلی مزبور مکلف به ثبت نام و انجام تکالیف وفق قوانین و مقررات مالیاتی بوده و در اجرای تبصره (۳) ماده ۸ آیین نامه اجرایی تبصره (۵) ماده ۱۶۹ مکرر قانون مکلف به ارسال اطلاعات مربوط به صاحبان آگهی و کاربران رسانه‌های کاربر محور حسب مورد، می‌باشند.

ماده ۴- سازمان امور مالیاتی کشور موظف است با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان و اطلاعات واصله از سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات و ارتباطات و فن آوری اطلاعات، نسبت به شناسایی اشخاص موضوع این دستورالعمل اقدام و فهرست کلیه مشمولین اعم از ثبت نام و شناسایی شده را در تارنمای سایت سازمان امور مالیاتی کشور در منظر عمومی قرار دهد.

ماده ۵- مودیان مالیاتی موضوع این دستورالعمل می‌بایست در راستای مقررات مواد ۱۰۰ و ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم از طریق خود اظهاری نسبت به تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت خود در مواعد مقرر و پرداخت مالیات متعلق اقدام نمایند. سازمان امور مالیاتی موظف است در اجرای ماده ۹۷ قانون بر اساس خود اظهاری، اطلاعات واصله، تحقیقات میدانی و عندالاقتضاء بررسی تراکنش‌های بانکی، نسبت به تشخیص، مطالبه و وصول مالیات اشخاص موقع این دستورالعمل با رعایت قوانین و مقررات موضوعه و حسب مورد اعمال معافیت و نرخ مقر مالیاتی، اقدام نماید، هزینه‌های مربوط به تولید محتوا و گزارش آگهی به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار